היערכות היישובים לתקופת הזרמת מים מותפלים

 

תושבות ותושבים יקרים,

בהתאם להנחיות רשות המים ומקורות, בתיאום משרד הבריאות והרשות, אנו נערכים לבדיקת תשתיות המים שתחל ביום 09 ינואר 2022 ותערך עד ליום 29 ינואר 2022, במסגרתה עלולה להופיע תופעת “מים אדומים” בברזים.

רקע על נושא ההתפלה

רקע של רשות המים על תופעת ‘מים אדומים’

הגליל נערך לקראת הפעלת מתקן התפלה חדש:

רקע על נושא ההתפלה:

ממשלת ישראל מקדמת הקמת מתקן התפלה בגליל כחלק ממשימה לאומית בכדי להבטיח גם בעתיד אספקת מים רציפה, איכותית ובטוחה לתושבי הצפון ובכללם תושבי נהריה שיצטרפו ל-75% מכלל תושבי מדינת ישראל שכבר נהנים משימוש במים מותפלים.

כחלק מההיערכות להקמת מתקן התפלה נוסף בצפון הארץ, שתושלם בשנים הקרובות, יקיימו באזור כולו שורה של בדיקות חיוניות מקדימות של תשתית צנרת המים על ידי רשות המים, חברת מקורות ובתאום עם הרשות המקומית ומשרד הבריאות.

בנהריה וביישובים נוספים במטה אשר יתקיימו הבדיקות החל מתאריך ה-9.1.22 ועד 29.1.22.

במהלך תקופה זו יוזרמו לראשונה מים מותפלים בצנרות העירוניות אשר עלולים לייצר תופעת “מים אדומים”, הנובעת משחרור חומרים בצנרת ברזל ישנה, אשר מעכירה את המים ו/או צובעת אותם בגוונים אדומים- צהבהבים.

רשות המים, כבר ביצעה בעבר בדיקות דומות באזורים אחרים בארץ. הבדיקות בוצעו בתאום עם הרשויות המקומיות ומשרד הבריאות – לקראת פתיחתם של מתקני התפלה קיימים הפועלים כיום.

ההנחיה לתושבים היא לפתוח מדי בוקר את ברז האמבטיה ובמידה והם נתקלים בתופעת ה”מים אדומים” עליהם לתת למים לזרום עד להעלמות הצבע והעכירות. לרוב מדובר בפרק זמן של מספר דקות עד שהתופעה חולפת. במידה ונמשכת ניתן לפנות לקבלת מענה למוקד השירות העירוני 106 ולמוקדי פניות הציבור במשרד הבריאות וברשות המים.

יודגש כי כל צרכן מים שיודיע לספק המים שלו על תופעת “מים אדומים” בביתו יהיה זכאי לשיפוי בגין המים שהוזרמו ושיפוי נוסף בגין רכישת מים, הכל לפי מפתח קבוע שנקבע ברשות המים. כמו כן, יש להימנע משתיה והכנת מזון במים בעלי גוון שונה מהרגיל ולהישמע להנחיות שייצאו ממשרד הבריאות.

הבדיקה בהזרמת המים תאפשר לספקי המים לאתר מבעוד מועד בעיות תשתית בצנרת ישנה ולטפל בהחלפתה וזאת לפני הפעלתו של מתקן ההתפלה. בדרך זו נוכל להבטיח כי בעת הפעלת המתקן, הזרמת המים ממנו לא תלווה בתקלות שמקורן בתשתית צנרת ישנה.

הפעילות תתבצע בשני שלבים למשך כשלושה שבועות כאשר בשלב הראשון הבדיקות יערכו באזור נהריה ומטה אשר, ובשלב השני הבדיקות יתבצעו באזור כרמיאל והיישובים הסמוכים לה.

שאלות ותשובות

בעיר נהריה ובחלק מיישובי מטה אשר יתקיימו הבדיקות החל מתאריך ה-9.1.22 ועד 29.1.22.

במהלך תקופה זו יוזרמו לראשונה מים מותפלים בצנרות העירוניות אשר עלולים לייצר תופעת “מים אדומים”, הנובעת משחרור חומרים בצנרת ברזל ישנה, אשר מעכירה את המים ו/או צובעת אותם בגוונים אדומים- צהבהבים.

ל”מים אדומים” יש היבט בעיקר אסתטי וגם היבט בריאותי – הם אינם מתאימים  לצרכי שתייה, הכנת מזון, ניקיון וכביסה. 

  • ביצוע הזרמת מים בברזים בבתים, עדיף באמבטיה למשך מספר דקות, עד להעלמות הצבע והעכירות.
  • יש להימנע משתיה והכנת מזון במים בעלי גוון שונה מהרגיל.
  • יש להישמע להנחיות שייצאו ממשרד הבריאות ורשות המים באמצעות הרשות והתקשורת.
  • במידה וקיימת בעיה או תקלה חוזרת יש לפנות למוקד השירות העירוני 106.

יש להזרים את המים בברז האמבטיה לפחות עד שגוון המים יחזור להיות שקוף. אם לאחר מספר דקות צבע המים נשאר עכור יש לפנות למוקד השירות העירוני למתן מענה למקרה.

אין הכרח. תופעת “המים האדומים” אמורה לעבור תוך זמן קצר. במידה והתקלה תימשך זמן רב יינתנו פתרונות נקודתיים בעיר.

קבוצת הצרכנים ותקופת הפחתת חיוב המים ייקבעו ויחושבו לפי הנתונים שיצטברו במערכות העירוניות שבהן הופיעו בעיות עכירות ושינוי צבע ובהתאם לתלונות צרכנים שהתקבלו במוקדי השרות ונבדקו על ידי גורמי המקצוע.

במידה ויש עכירות מופרזת במים, מומלץ שלא להשתמש במוצרי החשמל הביתיים עד לאחר הזרמת מים צלולים.

התופעה מתרחשת בעיקר אחרי הפסקה ממושכת בצריכת המים. בדרך כלל התופעה מורגשת יותר בשעות הקטנות של הלילה ושעות הבוקר המוקדמות.

במקרה של תקלה משמעותית או בעיה שחוזרת על עצמה יש לפנות למוקד השירות העירוני 106. בנוסף, יהיו זמינים עבורכם לכל שאלה מוקדי פניות הציבור רשות המים בטלפון: 076-5300905 ושל משרד הבריאות בטלפון – 08-6241010.

x

שלום אתה מחובר

X
כניסת תושבים
0
    0
    עגלת קניות
    רוקנו עגלת קניותחזרה לחנות