הפעל נגישות לקוראי מסךנגישותדלג לתוכן מרכזי
 
תמונה טיילת נהריה בזמן השקיעה

חזון חינוכי

העיר נהריה מטפחת חינוך למצוינות לימודית ולמחויבות אישית וחברתית על בסיס הערכים: אחריות, כבוד הדדי ויכולת הכלה.
 
מערכת החינוך בנהריה תקנה לבוגריה את המיומנויות הנדרשות להצלחה במאה ה- 21
 
בתחומים הבאים:
 
•יצירתיות, חדשנות, עבודה בצוות, אוריינות ועיבוד מידע. 
 

דבר מנהל אגף החינוך
 

" חנוך לנער על פי דרכו גם כי יזקין לא יסור ממנו"  ספר משלי,בספר משלי המיוחס לשלמה המלך נאמר: "חנוך לנער על פי דרכו".


אמירה זו משקפת בעיניי את ההדרכה היסודית ביותר בחינוך, דרכו של כל ילד מיוחדת, נשמתו של כל אדם היא ייחודית ולכל אדם יש תפקיד וייעוד שונה.

 

אז מה זה בעצם חינוך?מהו מחנך?פסל או גנן?

מה עושה הפסל? פסל לוקח חומר שהוא רוצה ליצור אותו בצורה שהוא אוהב ואת החומר הוא מעצב ומפסל על פי ראות עיניו. לעומתו הגנן ישתול את הזרע באדמה, המתאימה ביותר לדעתו לזרע המיוחד הזה, ולאחר מכן  הוא ישקה ידשן ויקווה שהזרע יגדל. במשך הזמן הוא ידאג לסביבת הזרע מפני מזיקים וזאת על מנת לתת לזרע לגדול בצורה הכי מושלמת והכי מתאימה לאותו זרע.

 
מחנך הוא גנן:

 

המחנך הוא גנן שתפקידו להוציא לפועל את מה שיש בתלמיד ולכוון את התלמיד למה שמתאים לו. אחריות המחנך היא להאמין ביכולת ובייחודיות של התלמידים וכמו בטיפול בגידולים חקלאיים, אנו נותנים לזרע את האמצעים שיהוו את הבסיס להתפתחותו (שמש, מים, קרקע) והצמיחה נעשית מאליה.

כך המחנך יאפשר לתלמיד להתפתח ולגדול על פי טבעו ותכונות אופיו, לפי הדרך בה היה הולך גם בלי הדרכתו של המחנך וכך בסבלנות רבה ואהבה גדולה ימשיך לדאוג ולהסיר מכשולים העלולים למנוע התפתחות בריאה ואיכותית, כל זאת כמתבונן מהצד.


תכלית החינוך על פי שלמה המלך אומרת שהערכים הבסיסיים של אמת, צדק, נתינה, אכפתיות, אהבת הזולת, צריכים להיות נטועים ושתולים בדרך התנהגותו של התלמיד,כך שילוו אותו במעשיו לאורך כל חייו ולא יסורו ממנו לעולם.


הגורל של העם היהודי מלמד אותנו שכוחנו וייחודנו טמון באחדות שלנו כחברה כפי שנאמר בתלמוד:

כל ישראל ערבים זה לזה. כלומר אם נחנך לערכים הבסיסיים של מעורבות חברתית, והדאגה לאחר כדברי רבי עקיבא: ואהבת לרעך כמוך, אזי נצליח להמשיך ולהתקיים כחברה בריאה ומתוקנת.


כמנהל אגף החינוך אני מאמין שבכל תלמיד טמון פוטנציאל, ותפקידנו כמערכת חינוכית לדאוג לתנאים ההולמים לכל תלמיד לצורך מימוש יכולותיו מחד, ולפיתוח תחושת שייכות ומעורבות חברתית מאידך.


וכך בוגרי מערכת החינוך בנהריה יוכל למצות את הפוטנציאל הטמון בו ויהיה אזרח נאמן לערכי מדינת ישראל, התורם לקהילה ומעורב חברתית.  
 
השאיפה למצוינות היא מידת הרצון.
 
הגשמת המצוינות היא מידת ההשקעה
 
השמיים הם הגבול והדרך "דרך ארץ".

חזון חינוכי